Nederlander redt Portugees gezin

Op vakantie in de Algarve heeft de Nederlander Eric Boekhoven in Monchique minstens vijf mensen van een wisse verbrandingsdood gered. Op donderdagnacht rook hij een brandgeur en zag verderop grote vlammen. Eric twijfelde geen moment en belde direct 112. Daarna ging hij op het vuur af.

Half kapotte tuinslang
De oorzaak van de brand was een oven in een huis die nog aanstond. Ondanks zijn hulpgeroep deden de bewoners niet de deur open. Met een half kapotte tuinslang probeerde de Nederlander het vuur zo goed mogelijk te blussen.  Intussen maakte hij zich zorgen om de gasfles die bijna ieder Portugees huishouden in huis heeft. Gelukkig kwamen op dat moment de bewoners naar buiten. De brandweer arriveerde een uur later. Net op tijd om te zorgen dat de brand zich niet uitbreidde naar de bomen en andere huizen in de buurt.

Toevallig nog een (timmer)klus te doen? Huur dan deze held in: Timmer- en Onderhoudsbedrijf Eric Boekhoven.

(foto Tambako the JaguarFlickr.com)